Newsletter


 

Podsumowanie Kongresu: Dziennikarstwo kulturalne: „edukacja” dziennikarzy, PR działań na rzecz kultury, zaangażowanie dziennikarzy w debatę o stanie kultury

Kryzys lokalnego dziennikarstwa kulturalnego, spadek jakości i ilości materiałów kulturalnych w mediach regionalnych - te hasła zdominowały spotkanie i były powtarzane przez wszystkich uczestników dyskusji, zarówno przedstawicieli środowiska artystyczno-kulturalnego jak i samych dziennikarzy. Wszyscy podkreślali także znaczenie regionalnych mediów publicznych w prezentowaniu aktualnych wydarzeń artystycznych oraz wychowywaniu kolejnych pokoleń odbiorców kultury. Zdaniem uczestników dyskusji, TVP Łódź oraz Polskie Radio Łódź obecnie nie realizują w pełni swojej misji. Pojawiły się także głosy, że Regionalny Kongres Kultury powinien zakończyć się rodzajem apelu o większą obecność wydarzeń artystycznych na antenach łódzkich mediów publicznych.

Osobiście - uderzyła mnie jednostronność opinii, które pojawiły się w czasie dyskusji. Czy na prawdę odpowiedzialni (winni?) są tylko dziennikarze i redaktorzy naczelni mediów lokalnych? A czy organizatorzy nie mają sobie nic do zarzucenia? Czy w wystarczający sposób potrafią zachęcić i zainteresować swoimi imprezami i ofertą programową? Czy tworząc tą ostatnia z wymienionych - na prawdę myślą o odbiorcy i jednocześnie tym, który w dotarciu do widza ma pomóc - czyli - dziennikarzu? Te pytania nie zostały wyraźnie zwerbalizowane i - skutkiem tego, co oczywiste - nie uzyskaliśmy na nie odpowiedzi. Traktuje to jako osobistą porażkę związaną z bardzo zresztą ciekawą dyskusją.

Mariusz Syta



---
Mariusz Syta - z wykształcenia filmoznawca, z wyboru i zawodu - radiowiec... Więcej>>
Regionalny Kongres Kultury:  Dziennikarstwo kulturalne: „edukacja” dziennikarzy, PR działań na rzecz kultury, zaangażowanie dziennikarzy w debatę o stanie kultury